REGULAMIN OBIEKTU

Mazurskie Domy Nad Kisajnem

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

  1. Mazurskie Domy “Nad Kisajnem” (zwane dalej „Obiektem” lub “Domem”) są własnością Agnieszki Andrzeja Klincewicz, ul. Mickiewicza 11/1, 11-700 Mrągowo, NIP: 742-201-99-36 (zwanych dalej „Wynajmującym”). 
  2. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa.
  3. Klientem, zwanym dalej również „Najemcą” lub „Klientem”, jest osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub występują w imieniu podmiotu, który taką zdolność posiada.
  4. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji rezerwacji.
  5. Postanowienia tego Regulaminu stanowią wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego zawieranej pomiędzy Najemcą a Wynajmującym, chyba że w indywidualnej umowie sporządzonej na piśmie strony postanowią zmodyfikować poszczególne postanowienia umowne.
  6. Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy składane przez strony wobec siebie wymagają dla swej skuteczności odpowiedniego ich dotarcia do strony w taki sposób, aby mogła zapoznać się z ich treścią.

Rozdział 2

Rezerwacja pobytu i zawarcie umowy

  1. Domy wynajmowane są na doby.
  2. Doba pobytu w Domu trwa od godziny 16.00 do godziny 10.00.
  3. Klient może dokonać rezerwacji mailowo pisząc na adres biuro@nadkisajnem.pl lub telefonicznie pod numerem +48 502 510 626
  4. Potwierdzenie wstępnej rezerwacji Klient otrzyma mailem wraz z danymi do przelewu (numer konta 70 1940 1076 3115 2121 0002 0000) i treścią niniejszego Regulaminu.
  5. Warunkiem skutecznego dokonania rezerwacji jest wpłata zadatku w wysokości 30% całkowitych kosztów pobytu w terminie do 2 dni kalendarzowych od dokonania rezerwacji na nr konta 70 1940 1076 3115 2121 0002 0000. Po tym terminie rezerwację uznaje się za niebyłą.
  6. Po dokonaniu wpłaty umowę najmu uznaje się za zawartą.
  7. Klient może anulować rezerwację w dowolnym dniu jednak nie później niż na 2 dni kalendarzowe przed planowanym rozpoczęciem pobytu.
  8. Jeśli anulowanie rezerwacji nastąpi do 30 dni kalendarzowych przed datą przyjazdu, wpłacony zadatek zostanie zwrócony w całości. Jeśli anulowanie rezerwacji nastąpi później, zadatek nie podlega zwrotowi.
  9. Brak anulowania rezerwacji, nieopłacenie całej należności w wymaganym terminie lub anulowanie rezerwacji później niż na 2 dni kalendarzowe przed planowanym rozpoczęciem pobytu, skutkuje obowiązkiem Klienta pokrycia całkowitych kosztów pobytu. Faktury za pobyt wydajemy na życzenie Klienta w ciągu 7 dni od daty wymeldowania. Klient wyraża zgodę na otrzymanie Faktury drogą elektroniczną.

Rozdział 3

Realizacja usługi i czas pobytu

  1. Dwa dni przed przyjazdem do Domów Nad Kisajnem Klient będzie proszony o podanie danych osobowych, liczby przebywających w obiekcie gości, czasu pobytu oraz danych do faktury .
  2. Wynajmujący ma prawo żądać okazania dowodu osobistego w celu potwierdzenia tożsamości Klienta.
  3. Klient Domów Nad Kisajnem winien uregulować całą należność za pobyt w dniu rozpoczęcia pobytu przelewem na konto, gotówką lub kartą płatniczą na miejscu. Wynajmujący umożliwia Klientowi dokonanie wpłaty za pobyt poprzez przelew Bankowy na rachunek Wynajmującego, gdzie w tytule należy wpisać datę przybycia oraz wybrany pakiet (jeśli taki był rezerwowany).
  4. Niedokonanie zapłaty za pobyt uprawnia osobę wyznaczoną do kontaktu z Klientem do odmowy wydania kluczy do Domu.
  5. Klient zobowiązany jest pomniejszyć kwotę o sumę wpłaconego wcześniej zadatku. W celu wyjaśnienia ewentualnych niejasności prosimy o zachowanie i okazanie kopii dokonanej wpłaty.
  6. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Klient powinien zgłosić Wynajmującemu do godziny 20.00 dnia poprzedzającego termin zakończenia najmu. Uwzględnia się życzenie przedłużenia pobytu jeśli Wynajmujący wyrazi zgodę i termin nie jest zarezerwowany dla innego Klienta. W takim przypadku Klient reguluje należność za dodatkowy czas pobytu z góry.

Rozdział 4

Zasady pobytu i odpowiedzialność stron

  1. Po dokonaniu wpłaty na konto Wynajmującego całości zapłaty za pobyt nastąpi przekazanie telefoniczne bądź mailowo instrukcji dotyczących obsługi domu i wybranych urządzeń elektrycznych stanowiących wyposażenie Domu.
  2. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zapoznać się ze stanem technicznym, ilościowym Domu oraz urządzeń w nim się znajdujących.
  3. Klient do godziny 18:00 w dniu przyjazdu winien zgłosić ewentualne zniszczenia i/lub braki w stanie technicznym, ilościowym Domu i urządzeń w nim się znajdujących.
  4. Niezgłoszenie uwag i zastrzeżeń co do stanu technicznego w terminie do 18:00 w dniu przyjazdu do Domu, równoznaczne jest z tym, że Dom został oddany do użytku w stanie nie budzącym uwag i zastrzeżeń Klienta.
  5. Obsługa Domów nie ma prawa bez zezwolenia Klienta wchodzić do wynajętego domu, a tym bardziej przemieszczania jego osobistych rzeczy. Prawo wejścia do wynajętego obiektu pozostawia się jedynie w przypadku zauważenia zagrożeń bezpieczeństwa gości lub w przypadku niestosowania się gości do Regulaminu domów wakacyjnych Nad Kisajnem.
  6. Gość korzysta z wyposażenia Domu zgodnie z jego przeznaczeniem i na własną odpowiedzialność.
  7. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z działania lub zaniechania klienta lub osób trzecich odwiedzających Klienta. Za szkody wynikłe z działania lub zaniechania Klienta uznaje się w szczególności szkody wynikłe z korzystania z obiektu i jego wyposażenia niezgodnie z ich przeznaczeniem. Osoby do 18-go roku życia mogą przebywać na terenie Domów wyłącznie pod opieką pełnoletniego opiekuna, całkowicie odpowiedzialnego za osobę niepełnoletnią przez cały czas przebywania na terenie obiektu.
  8. Na terenie Obiektu całkowitą odpowiedzialność za dzieci oraz młodzież do 18-tego roku życia ponoszą rodzice bądź opiekunowie.
  9. Cisza nocna rozpoczyna się o godzinie 22.00. W przypadku zakłócania ciszy nocnej lub głośnego zachowania w ciągu dnia właściciele/obsługa Obiektu mają prawo wezwać ochronę na koszt Klienta, który nie reaguje na prośby o zmianę zachowania.
  10. Bez zgody właściciela na terenie obiektu nie mogą przebywać osoby niezgłoszone przy rezerwacji jako goście Klienta. Jeśli dodatkowy gość uzyskał taką zgodę, pobyt osób z zewnątrz dozwolony jest tylko do godz. 21.30. Dłuższy pobyt gości musi być uzgodniony z właścicielem.
  11. Organizowanie imprez towarzyskich na terenie Obiektu przez Klienta musi zostać zgłoszone przez niego pisemnie mailem przed lub w trakcie rezerwacji. 
  12. Po wyrażeniu zgody Wynajmującego na imprezę, Wynajmujący ma prawo domagać się dodatkowej opłaty (kaucji zwrotnej) za te usługę w wysokości od 1000 zł.
  13. Wynajmujący nie zezwala na pobyt zwierząt domowych na terenie Obiektu.
  14. Gość wyraża zgodę na monitoring obiektu na zewnątrz budynku.
  15. Nie zapewniamy obsługi w czasie pobytu, w tym sprzątania domów. Sprzątanie obiektu na życzenie gości w czasie pobytu jest płatne dodatkowo, musi być zgłoszone w dniu rezerwacji domu.
  16. Wewnątrz domów obowiązuje całkowity zakaz palenia. W przypadku nieprzestrzegania, goście zobowiązani są się do zapłaty kary w wysokości 3000 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia tego zakazu.
  17. Przedmioty pozostawione przez gościa w domu, po jego opuszczeniu, zostaną odesłane na koszt gościa pod wskazany przez niego adres. W przypadku braku wskazania przez gościa adresu, na który mają być odesłane pozostawione przedmioty lub w przypadku braku osobistego odbioru tych rzeczy przez gościa w ciągu 3 dni od daty wyjazdu z domu, obsługa postąpi z rzeczami stosownie do przepisów o rzeczach zagubionych lub znalezionych.
  18. Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w domach nie wolno używać jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną lub gazową, niebędących wyposażeniem tych pomieszczeń i mogących wytworzyć zagrożenie pożarowe np. grzałek elektrycznych, grzejników, palników gazowych. Zabrania się wnoszenia na teren obiektu łatwopalnych materiałów, materiałów wybuchowych oraz materiałów o nieprzyjemnym zapachu.
  19. Przy każdorazowym opuszczeniu domu prosimy o sprawdzenie czy jest on zamknięty.
  20. Wchodząc lub wychodząc z obiektu należy zamykać główne drzwi wejściowe, okna i bramy.
  21. Obowiązuje całkowity zakaz wynoszenia poza teren obiektu należących do Obiektu rzeczy (np. ręczniki, poduszki, urządzenia, talerze itp.).
  22. Klient jest zobowiązany dbać o wynajęty obiekt, o wyłączanie zbędnego oświetlenia i zakręcanie wody nie narażać na zniszczenie zaniedbaniem czy zabrudzeniem wszystkich elementów obiektu w tym również ogrodu i ogrodzenia (np: nie wytarte w porę wino czerwone na marmurowej podłodze).
  23. Wynajęty obiekt należy pozostawić w takim stanie, w jakim był w dniu przyjazdu wg protokołu wprowadzenia (załącznik). Gość, który umyślnie lub przez przypadek zniszczy własność Obiektu zobowiązany jest pokryć w całości zaistniałe koszty.
  24. Wynajmujący ma prawo skontrolować stan obiektu w/od dnia wyjazdu gościa i ma prawo zgłoszenia uszkodzeń mienia lub braku w wyposażeniu obiektu do momentu wynajęcia obiektu następnemu gościowi lub jeśli to nie nastąpi do 14 dni kalendarzowych po opuszczeniu Klienta obiektu.
  25. Klient jest zobowiązany zgłosić Wynajmującemu wszelkie uszkodzenia mienia lub braki w wyposażeniu obiektu powstałe na skutek używania i korzystania z obiektu przez Klienta. 
  26. W przypadku nie zgłoszenia przez Klienta uszkodzenia mienia lub braku w wyposażeniu domów Wynajmujący ma prawo domagać się, by Klient pokrył straty niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia pobytu.
  27. Klient jest zobowiązany pokryć straty wynikające z nieprawidłowego użytkowania lokalu, niezwłocznie lub maksymalnie do 7 dni od zakończenia pobytu.
  28. W przypadku, gdy Klient w celu pokrycia strat, skorzysta z posiadanej przez siebie polisy ubezpieczeniowej, Wynajmujący do czasu zakończenia postępowania likwidacyjnego, zobowiązuje się powstrzymać przed dalszą windykacją, nie dłużej jednak niż 30 dni od zakończenia pobytu.
  29. Wszelkie roszczenia w sprawie ewentualnych zniszczeń nie zgłoszonych przez Klienta, będą dochodzone w przypadku dobrej woli obu stron umowy na drodze polubownej lub w przypadku wyczerpania innych możliwości na drodze sądowej. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów będzie sąd właściwy dla położenia Obiektu.
  30. W przypadku naruszenia Regulaminu Domów goście zostaną wymeldowani i będą musieli opuścić budynek w trybie natychmiastowym. Dotyczy to w szczególności przypadków zakłócania ciszy nocnej i każdego innego zachowania, które uniemożliwia spokojny wypoczynek sąsiadom zamieszkującym w pobliskich domach. Wcześniejszy wyjazd gościa z powodu naruszenia Regulaminu nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystany nocleg.
  31. Wcześniejszy wyjazd gościa, z przyczyn niezależnych od właściciela obiektu, nie uprawnia go do żądania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenie. Wszystkich gości, w tym dzieci, przebywających na terenie obiektu obowiązuje obuwie nie niszczące podłogi i trawy np: ostre obcasy typu szpilki, trapery, buty rysujące powierzchnię.
  32. Jednocześnie z domu korzystać może maksymalnie 12 osób, nie wliczając małych dzieci w wieku do lat 2.
  33. Zabrania się wnoszenia na teren obiektu przedmiotów niebezpiecznych.
  34. Zabrania się wnoszenia i spożywania na terenie obiektu narkotyków. Osoby znajdujące się pod wpływem tych lub innych środków odurzających mają zakaz wstępu na teren obiektu.
  35. Zabrania się wrzucania do wanny, sedesów i umywalek jakichkolwiek przedmiotów, które mogłyby zapchać odpływ wody. Wynajmujący może obarczyć Klienta kosztem odetkania wanny i utraconych korzyści, wynikających z niemożności wynajęcia obiektu następnemu gościowi.

Rozdział 5

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Wynajmujący. Wynajmujący w celu dokonania rezerwacji przez Klienta przetwarza jego dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji rezerwacji.
  2. W sprawie swoich danych osobowych możesz się z nami skontaktować pisząc maila na adres biuro@nadkisajnem.pl
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy oraz wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (prawo podatkowe oraz prawo rękojmi).
  4. Dane związane z realizacją umowy będą przekazywane na podstawie umowy powierzenia firmom dostarczającym infrastrukturę informatyczną np. w celu prowadzenia korespondencji email pomiędzy stronami umowy lub świadczącym usługi informatyczne np. serwisowanie komputerów lub serwerów, na których zlokalizowane są Państwa dane. Dodatkowo dane będą przekazane firmie świadczącej na naszą rzecz usługi księgowe.
  5. Dane Klienta będą przetwarzane przez okres pełnych 6 lat co wynika z przedawnienia roszczeń zgodnie z kodeksem cywilnym oraz prawa podatkowego. Klient ma prawo żądać od nas dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
  6. W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o kontakt mailowy.
  7. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, wniosek, o którym jest mowa, powinien dodatkowo zawierać uzasadnienie.
  8. Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji umowy, żądanie ich usunięcia jest ograniczone przez prawny obowiązek ciążący na Administratorze, a wynikający z przepisów podatkowych lub prawa rękojmi.
  9. Jeśli Klient uzna, że dane są przetwarzane w sposób niewłaściwy lub niezgodny z prawem przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Rozdział 6

Reklamacje

  1. Wynajmujący ma obowiązek udostępnić Klientowi przedmiot umowy wolny od wad lub poinformować o wadach.
  2. Klient w przypadku stwierdzenia wady rzeczy, np. brak dostępu do oferowanego przez Wynajmującego udogodnienia, może złożyć reklamację i żądać:
  1. naprawienia przez Wynajmującego szkody, 
  2. udostępnienia rzeczy wolnej od wad,
  3. zwrot kosztów pobytu,
  4. obniżenia kosztów pobytu.
  1. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@nadkisajnem.pl lub pod numerem telefonu +48502510626.
  2. Wynajmujący ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że Wynajmujący uznał reklamację za uzasadnioną.
  3. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Wynajmujący powiadomi osobę składającą reklamację listem wysłanym pocztą elektroniczną lub telefonicznie. 
  4. Odpowiedzialność Wynajmującego w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej należności z tytułu umowy najmu.
  5. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem.

Rozdział 7

Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Rozdział ten dotyczy wyłącznie Klientów będącymi Konsumentami. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
  2. Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  3. Klient w przypadku stwierdzenia wady rzeczy, np. brak dostępu do oferowanego przez Wynajmującego udogodnienia, może złożyć reklamację i żądać:

Rozdział 8

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2019 roku.
  2. W każdym wypadku, a w szczególności, jeżeli Klientem jest podmiot zagraniczny, prawem umowy jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, a do rozpatrywania wszelkich sporów związanych z umową i regulaminem pomiędzy wynajmującym a Klientem są sądy Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
  4. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na umowy zawarte przed dniem zmiany Regulaminu.
  5. W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie w szczególności przepisy:
  1. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z zm.),
  2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – Rozdział 2 (Dz.U. 2014 poz. 827 z zm.).

 

English Version

House Rules

„Mazurskie Domy nad Kisajnem”

Chapter 1

General provisions

Mazurskie Domy nad Kisajnem (hereinafter referred to as „object”the “Home”) are owned by Agnieszka and Andrzej Klincewicz, ul. Mickiewicza 11/1, 11-700 Mrągowo, NIP: 742-201-99-36 (hereinafter referred to as „landlord”).

The provisions of the Regulations are not intended to exclude or limit any rights of consumers under mandatory provisions of law.

Customer, hereinafter also referred to as „Tenant” the „a clientis a natural person with full legal capacity or acts on behalf of an entity that has such capacity.

The administrator of personal data processed in connection with the implementation of the provisions of these Regulations is the Lessor. In order to make a reservation by the Customer, the Landlord processes his personal data to the extent necessary to complete the reservation.

The provisions of these Regulations constitute a standard contract within the meaning of Art. 384 of the Civil Code concluded between the Lessee and the Lessor, unless the parties agree to modify individual contractual provisions in an individual written agreement.

All declarations of will and knowledge made by the parties towards each other require, for their effectiveness, to reach the party in such a way that it can become familiar with their content.

Chapter 2

Reservation of stay and conclusion of the contract

  1. Houses are rented by the day.
  2. The day of stay in the House lasts from 16.00 to 10.00.
  3. The customer can make a reservation by e-mail to biuro@nadkisajnem.pl or by phone at +48 502 510 626
  4. The confirmation of the initial reservation will be sent to the Customer by e-mail along with the transfer details (account number 70 1940 1076 3115 2121 0002 0000) and the content of these Regulations, unless a separate agreement between the parties provides otherwise.
  5. The condition for a successful booking is the advance payment of 30% of the total cost of the stay within 2 calendar days of making the booking to the account number70 1940 1076 3115 2121 0002 0000 or to the landlord’s own hands. After this date, the reservation is considered null and void.
  6. After making the payment, the rental agreement is considered concluded.
  7. The customer may cancel the reservation on any day, but no later than 2 calendar days before the planned start of the stay.
  8. If the reservation is canceled up to 30 calendar days before the date of arrival, the deposit will be refunded in full. If the booking is canceled later, the deposit is non-refundable.
  9. Not cancelling the reservation, failure to pay the entire amount due within the required period or cancelling the reservation later than 2 calendar days before the planned start of the stay, results in the Customer’s obligation to cover the entire cost of the stay.
  10. We issue invoices for the stay at the customer’s request within 7 days from the date of check-out. The customer agrees to receive the invoice electronically.

Chapter 3

Performance of the service and time of stay

Two days before arrival at the Mazurskie Domy Nad Kisajnem, the Customer will be asked to provide personal data, the number of guests staying in the facility, the length of stay and invoice details.

The Landlord has the right to demand the presentation of an ID card in order to confirm the Customer’s identity.

The customer of Domy Nad Kisajnem should pay the entire amount due for the stay on the day of starting the stay by bank transfer, cash or payment card on the spot. The Landlord enables the Customer to make a payment for the stay by bank transfer to the Landlord’s account, where the title should include the date of arrival and the selected package (if such was booked).

Failure to pay for the stay entitles Landlord to refuse to hand over the keys to the House.

The customer is obliged to reduce the amount by the sum of the advance payment previously paid. In order to clarify any ambiguities, please keep and show a copy of the payment made.

The wish to extend the stay beyond the period indicated on the day of arrival should be reported to the Landlord by the Customer by 8:00 p.m. on the day preceding the end of the lease. The wish to extend the stay is taken into account if the Landlord agrees and the date is not reserved for another Customer. In this case, the customer pays for the additional time of stay in advance.

Chapter 4

Rules of stay and liability of the parties

After making the payment to the Landlord’s account, instructions will be sent on how to use the house and selected electrical devices that are part of the House’s equipment.

By 6:00 p.m. on the day of arrival, the customer should familiarize himself with the technical and quantitative condition of the House and the devices in it.

By 6:00 p.m. on the day of arrival, the Customer should report any damage and/or deficiencies in the technical and quantitative condition of the House and the devices in it.

Failure to submit comments and reservations as to the technical condition by 6:00 p.m. on the day of arrival at the House is tantamount to the fact that the House has been put into use in a condition that does not raise any comments or objections from the Customer.

Home Service has no right to enter the rented house without the Customer’s permission, let alone move his personal belongings. The right to enter the rented facility is left only in the event of noticing threats to the safety of guests or in the event of non-compliance of guests with the Regulations of Holiday Homes Nad Kisajnem.

The Guest uses the equipment of the House in accordance with its intended purpose and at his own risk.

The Landlord is not liable for damages resulting from the act or omission of the client or third parties visiting the client. The damages resulting from the Customer’s acts in particular damages resulting from the use of the facility and its equipment contrary to their intended use.

Persons under the age of 18 may stay in the Houses only under the care of an adult guardian who is fully responsible for the minor at all times while staying on the premises.

On the premises of the Facility, parents or guardians bear full responsibility for children and youth up to the age of 18.

Quiet time starts at 22.00. In the event of disturbing the quiet at night or loud behavior during the day, the owners / staff of the Facility have the right to call security at the expense of the Customer who does not respond to requests to change his behavior.

Without the consent of the owner, no persons who have not been registered as guests of the Customer at the time of booking are allowed on the premises. If an additional guest has obtained such permission, the stay of outsiders is only allowed until 10:00 p.m. Longer stay of guests must be agreed with the owner.

Organization of social events at the Facility by the Customer must be notified by him in writing by e-mail before or during the booking. After the Landlord’s consent to the event, the Landlord has the right to demand an additional fee (refundable deposit) for this service in the amount of PLN 1,000.

The Landlord does not allow pets to stay on the premises of the Facility.

The guest agrees to the monitoring of the facility outside the building.

We do not provide service during your stay, including house cleaning. Cleaning of the facility at the request of guests during the stay is payable additionally, it must be reported on the day of booking the house.

Smoking is strictly prohibited inside the houses. In the event of non-compliance, guests are obliged to pay a penalty of PLN 3,000 for each found violation of this prohibition.

Items left by the guest at the house, after leaving it, will be sent back at the guest’s expense to the address indicated by him. If the guest does not indicate the address to which the left items are to be sent or if the guest does not pick up these items in person within 3 days from the date of leaving the house, the service will deal with the items in accordance with the provisions on lost or found items.

Due to the requirements of fire protection, it is forbidden to use any devices or apparatus powered by electricity or gas in houses, which are not the equipment of these rooms and may cause a fire hazard, e.g. electric heaters, heaters, gas burners. It is forbidden to bring flammable materials, explosives and materials with an unpleasant smell to the premises.

Each time you leave your home, please check that it is locked.

When entering or leaving the facility, the main entrance doors, windows and gates should be closed.

It is strictly forbidden to take items belonging to the Facility outside the premises (e.g. towels, pillows, devices, plates, etc.).

The customer is obliged to take care of the rented facility, to turn off unnecessary lighting and turn off the water, not to expose it to damage due to neglect or soiling of all elements of the facility, including the garden and the fence (e.g. red wine not wiped on time on the floor).

The rented facility should be left in the condition it was in on the day of arrival according to the entry protocol (attachment). A guest who deliberately or accidentally damages the property of the Facility is obliged to cover all costs incurred.

The Landlord has the right to inspect the condition of the facility on/from the day of departure of the guest.

The Customer is obliged to report to the Landlord any damage to property or deficiencies in the equipment of the facility resulting from the use and use of the facility by the Customer.

If the Customer does not report damage to the property or lack of equipment in the houses, the Landlord has the right to demand that the Customer cover the losses immediately or up to 7 days after the end of the stay.

The customer is obliged to cover the losses resulting from the improper use of the premises immediately or up to 7 days after the end of the stay.

In the event that the Customer, in order to cover losses, uses his insurance policy, the Landlord, until the end of the liquidation procedure, undertakes to refrain from further debt collection, but not longer than 30 days from the end of the stay.

Any claims for possible damages not reported by the Customer will be pursued in the case of good will of both parties to the contract by amicable means or in the event of exhaustion of other possibilities in court.

The competent court for resolving disputes will be the court at the location of the Facility.

In case of violation of the House Rules, guests will be checked out and will have to leave the building immediately. This applies in particular to cases of disturbing the quiet at night and any other behavior that prevents the peaceful rest of neighbors living in nearby houses. Early departure of the guest due to violation of the Regulations does not entitle him to request a refund for the unused night.

An earlier departure of the guest, for any reasons does not entitle him to request a refund for the unused service.

All guests, including children, staying on the premises of the facility are required to wear shoes that do not damage the floor and grass, e.g. sharp stiletto heels, trappers, shoes scratching the surface.

At the same time, the house can be used by a maximum of 12 people, not including small children under the age of 2.

It is forbidden to bring dangerous items into the facility.

It is forbidden to bring and consume drugs on the premises. Persons under the influence of these or other intoxicants are prohibited from entering the facility.

It is forbidden to throw any objects into the bathtub, toilets and sinks that could clog the water drain. The Landlord may charge the Customer with the cost of unclogging the bathtub.

Chapter 5

Personal data

The administrator of personal data processed in connection with the implementation of the provisions of these Regulations is the Landlord. In order to make a reservation by the Customer, the Landlord processes his personal data to the extent necessary to complete the reservation.

You can contact us about your personal data by writing an e-mail to the following addressbiuro@nadkisajnem.pl

The legal basis for data processing is the performance of the contract and the fulfillment of the legal obligation incumbent on the Administrator (tax law and warranty law).

Data related to the performance of the contract will be transferred on the basis of an entrustment agreement to companies providing IT infrastructure, e.g. for the purpose of e-mail correspondence between the parties to the contract or providing IT services, e.g. servicing computers or servers on which your data is located. In addition, the data will be transferred to the company providing accounting services to us.

Customer data will be processed for a full 6 years, which results from the statute of limitations for claims in accordance with the Civil Code and tax law.

The customer has the right to demand from us access to his personal data, deletion or limitation of processing or to object to the processing, as well as the right to transfer data.

In order to exercise the above rights, please contact us by e-mail.

In the case of an objection, the application in question should additionally contain a justification.

Providing personal data is necessary for the performance of the contract, requesting their removal

is limited by the legal obligation incumbent on the Administrator, resulting from tax regulations or warranty law.

If the Customer considers that the data is processed incorrectly or inconsistently with

the law, you have the right to file a complaint with the President of the Office for Protection

Personal Data.

Chapter 6

Complaints

The Landlord is obliged to provide the Customer with the subject of the contract free from defects or to inform about defects.

In the event of a defect in the item, e.g. lack of access to the amenities offered by the Landlord, the Customer may file a complaint and demand:

repairing the damage by the Landlord,

providing items free from defects,

reimbursement of the cost of the stay,

lowering the cost of your stay.

A complaint may be submitted in electronic form via e-mail to the following address:biuro@nadkisajnem.pl or by phone +48502510626.

The Landlord will respond to the Customer’s complaint immediately, no later than within 14 calendar days from the date of its submission. 

Chapter 7

Out-of-court methods of settling complaints and pursuing claims

This chapter applies only to Customers who are Consumers.

Details on the methods and access to out-of-court dispute resolution can be found at:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

At the address: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ there is an online platform for settling disputes between consumers and entrepreneurs at the EU level (ODR platform). The ODR platform is an interactive and multilingual website with a one-stop shop for consumers and entrepreneurs seeking out-of-court settlement of a dispute regarding contractual obligations arising from an online sales contract or service contract.

Chapter 8

Final Provisions

The Regulations apply from April 1, 2019.

In any case, and in particular if the Customer is a foreign entity, the law of the contract is the law of the Republic of Poland, and any disputes related to the contract and the regulations between the landlord and the Customer are resolved by the courts of the Republic of Poland.

The Landlord reserves the right to change the Regulations.

Amendments to the Regulations do not affect contracts concluded before the date of amendment to the Regulations.

In matters not covered by the regulations, the following provisions shall apply in particular:

Act of April 23, 1964 – Civil Code. (Journal of Laws of 1964, No. 16, item 93, as amended),

the Act of 30 May 2014 on consumer rights – Chapter 2 (Journal of Laws of 2014, item 827, as amended).